ROM OFICIAL Nueva ROM global 5.1.5G para el M2 NOTE

zoyB

Diamante
Cocinero
Corazón DualSIM
Mensajes
8.224
Puntos
7.085
Como bien indica el titulo meizu a actualizado los M2 note con la versión de flyme5 G(global) estable.
Flyme OS 5.1.5.0 stable (m2 note)
Ya era hora, estoy instalando y colgare unas capturas.
S60517-202248.jpg
S60517-202243.jpg
S60517-202237.jpg



saludos y paz.
 
Última edición:
Por fin Meizu terminó la espera y justo ayer que me dió por dar el salto a Flyme 5 con la misma versión pero beta.

Por lo pronto descargando para instalar más rato, luego comentamos.

Saludos!
 
Dejo por aquí un copy/paste del Changelog:
Changelog:
Firmware Highlights
  • Improve the system upgrade mode, system upgrades APP new “reception trial version firmware” switch.
  • Optimize file sharing experience, increase “Free flow fast pass” to provide visual management page.

Communication
  • Optimization: calls in full-screen desktop display when a call interface.
  • Fix: Even now display a blank contact list.

System Upgrade
  • Improve the system upgrade mode: add “receiving trial version firmware” switch.
  • Fixed: notification bar even now click “Download updates” no response.

Free flow pass fast
  • Free flow pass fast: optimized file sharing experience, increase visualization page.

Desktop
  • Desktop editing: Adding mobile support under Utility mode icons and widget.
  • Prompt the desktop editing position adjustment: Optimization.

WLAN
  • Network speed: new network speed function, a key to view the current network speed.
  • Network Diagnostics: new network diagnostic function, a key to detect the current network status.
  • Entrance: Settings - Wi-Fi - Click hotspots currently connected into the details page.
  • FIX: After connecting Wi-Fi switch to the data network will pop up authentication information.

Install external applications
  • Optimization: Depending on the installation source and application versions to distinguish between different installation scenarios, detailed display application permissions and chargeback risk.
  • Optimization: Increase downgrade installations processing.
  • Optimization: Tips why the installation failed.

Voice assistant
  • Optimization: Optimization Home Recommended to avoid screen flicker when loading data.
  • Optimization: Optimization of alarm to remind user experience, allows you to view all the alarm and turn off all alarm.
  • Optimization: Optimization of autodialer when using dual card language order.
  • Optimization: Optimization of support for default card.

Lock screen
  • Optimization: lock screen camera is called the left slide to slide.

Notification bar
  • Optimization: Optimization screenshots notification logic, click on the share button automatically clear notification.

Audio frequency
  • FIX: listening to music with headphones, the notification bar appears murmur or break the sound mute switch.
  • FIX: When headphones to listen to music, to micro-channel message or phone, listen to the micro-channel voice, the sound suddenly becomes large.

Mobile butler
  • Fixed: notification bar displays information flow switch failure problem.

Application Encryption
  • FIX: micro-channel phone book can be read encrypted messages.

Camera
  • FIX: third-party applications do not call the camera OK button and remake after shooting.
  • Fix: under password lock screen shortcut to open the camera when using the camera flash back Burst.

Music
  • Music Comment: Add comment and reply comment function point Like.
  • Local Scan: add a key scan local music, support audio filter.
  • Folder Management: Add all folders management functions.
  • FM Radio: New FM radio.
  • Message Center: New Message Center, you can view comments and bulletins Reply.
  • Push message: add “to receive messages push” switch.
  • Manual adjustment sequence: playlist support manually adjust the playback sequence.
  • Version Upgrade: New version upgrade inlet.
  • Optimization: Optimization of musical support for Talkback.
  • Optimization: Adjustment Home template sort, “guess you like” to the fold.

Clock
  • Online ringtone: set alarm tone increase “online ringtone” entrance.
  • World Clock: World clock when adding new cities by nationality search function.
  • Optimization: Merge Ringtones and Flyme music as “local music”.
  • Timer: timer increases the volume control function.

Browser
  • Guide Page: increased for the first time to start a new page guide features.
  • Ad blocking: browser settings increase the “ad blocking” switch.
  • Flash: Support Flash Player mainstream video site.

Calculator
  • Optimization: support slide switch mode calculation.

Input
  • Symbol: Increase math, special, number three categories of symbols keyboard.

Landscaping theme
  • Cheap Font: Font support special events.

Search
  • Optimization: Click Search plug into the search page, hot words card pre-show.

Toolbox
  • Optimization: Optimization compass calibration experience.
  • Optimization: Adjust measurement scale of initialize.

Scanner
  • Adjustment: Remove “sweep card” feature.
  • Uninstall: sweep the APP support is unloaded.

Set up
  • Optimization: Optimization of power consumption management statistics.
  • Optimization: Application Management “downloaded” entry into “installed”.

Download Manager
  • Optimization: Reconstruction download interface, remove MD5 calculation function.
Lo he leído detenidamente y hay algo que me llama la atención: FM Radio?
Sabemos de sobra que el M2 Note no incorpora esta función, pero me gustaría saber de que se trata.

Saludos!
 
Dejo por aquí un copy/paste del Changelog:

Lo he leído detenidamente y hay algo que me llama la atención: FM Radio?
Sabemos de sobra que el M2 Note no incorpora esta función, pero me gustaría saber de que se trata.

Saludos!
Lei por ahi que habian implementado una radio off-line para meizu, pero son de esas cosas que lees y no le haces mucho caso y luego no te acuerdas donde
 
Dejo por aquí un copy/paste del Changelog:

Lo he leído detenidamente y hay algo que me llama la atención: FM Radio?
Sabemos de sobra que el M2 Note no incorpora esta función, pero me gustaría saber de que se trata.

Saludos!
Lei por ahi que habian implementado una radio off-line para meizu, pero son de esas cosas que lees y no le haces mucho caso y luego no te acuerdas donde

La ROM no lleva ni en el APK music y no funciona nada del playstore.


saludos y paz.
 
La ROM no lleva ni en el APK music y no funciona nada del playstore.


saludos y paz.
Yo no uso la app música que viene en Flyme, me dio muchos problemas y se comía los datos pero por ahí esta.
En cuanto al Play Store, lo estoy usando sin problemas, ya tengo también root y Xposed funcionando.
Me gusta que viene bastante limpia en comparación con la versión A, nada de servicios raros y apps inútiles.

Saludos!
 
Yo no uso la app música que viene en Flyme, me dio muchos problemas y se comía los datos pero por ahí esta.
En cuanto al Play Store, lo estoy usando sin problemas, ya tengo también root y Xposed funcionando.
Me gusta que viene bastante limpia en comparación con la versión A, nada de servicios raros y apps inútiles.

Saludos!
Me refiero a la radio que se supone que va incluida en la APK music, probadas spirit1 y spirit2 ninguna funciona, el playstore sin problemas y el root tampoco a sido un problema.

saludos y paz.
 
Otra cosa que me parece útil es la posibilidad de expandir los volúmenes en desde la barra de notificaciones gracias a la opción que se encuentra en Flyme Tools:

S60517-114835.jpg
S60517-114909.jpg

Saludos!
 
Hola muchach@s. Una preguntilla.
Esta nueva ROM parece que sale del foro Meizufans. Entonces, ¿es oficial, o está cocinada? ¿Por qué no se corresponde que las ROMS Flyme que MEIZU ofrece en su página Flyme ?
Allí veo que para el M2 Note, En Download tienen la Flyme 4.5.4.2I. Por otra parte, en la página china (Flyme 固件下载-魅蓝 note2) tienen un montón de ROMS beta (andan por la 5.6....).
Entonces... ¿Esta versión GLOBAL, de dónde sale? (Es la primera vez que veo el apellido GLOBAL, hasta ahora sólo vi las A, I, U... )
Gracias chic@s
 
Esta es la versión global estable lanzada de manera oficial (por fin).
En el sitio oficial de Flyme encuentras muchas mas versiones, todas mas avanzadas pero son betas que, aunque funcionan pueden presentar varios fallos.

Saludos!
 
Esta es la versión global estable lanzada de manera oficial (por fin).
En el sitio oficial de Flyme encuentras muchas mas versiones, todas mas avanzadas pero son betas que, aunque funcionan pueden presentar varios fallos.

Saludos!

Gracias por tu respuesta, pero no termino de entender. Entonces, ¿a través de qué página MEIZU publica sus lanzamientos oficiales?
 

Del blog

¿Ha terminado la locura de añadir tantas cámaras a los móviles?

  • Si

  • No

  • No lo se

  • Ya me gustaría...

  • Ya te gustaría...


Los resultados solo son visibles tras votar.
Atrás
Arriba